• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9245

    Título
    Salviati como modelo: su influencia en Luis de Vargas
    Autor
    Navarrete Prieto, Benito
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2009
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2009, N.75, pags.115-126
    Abstract
    La formación italiana de Luis de Vargas con Perino del Vaga es uno de los aspectos a los que recientemente se ha arrojado luz gracias a las investigaciones de prestigiosos historiadores como Nicole Dacos. Este artículo pretende seguir incidiendo en esa línea, aportando nuevas evidencias del influjo de la pintura y dibujo de Francesco Salviati en el sevillano, además de intentar aproximar sus años de aprendizaje en Florencia y en Roma entre 1544 y 1550. Al mismo tiempo se estudian los referentes formales de una de las obras maestras de Vargas: La Alegoría de la Inmaculada Concepción de la catedral de Sevilla que concluyó en 1561 tras su estancia italiana.
     
    The Italian training of Luis de Vargas under Perino del Vaga teaching has recently be en studied by renowned art historian researchers such as Nicole Dacos. The present article pretends to continue to trace the previously line, contributing new evidences of Francesco Salviati drawing and painting influence on the Sevillian artist. Also an attempt to approach his years of apprentice in Florence and Rome between 1544 and 1550 are offered. At the same time formal sources of Vargas masterpieces are studied: The Allegory of the Immaculate Conception from the Cathedral of Seville, completed in 1561 after his Italian visit.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9245
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75 [30]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2009-75-SalviatiComoModelo.pdf
    Tamaño:
    207.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10