• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2010 - Num. 76
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2010 - Num. 76
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9273

    Título
    " La familia de Carlos IV" de Goya: una interpretación desde la emblemática
    Autor
    López Vázquez, José Manuel Bernardi
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2010
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2010, N.76, pags.263-286
    Abstract
    La familia de Carlos IV podría encuadrarse, si tenemos en cuenta a Palomino, como un retrato historiado de asunto metafórico. Este pretendería mostrarla como una monarquía ilustrada que actúa con conocimiento y en base a la razón conforme a las ideas desarrolladas por la literatura regio-política española. Estaríamos así ante un espejo de monarquía ideal creado por la invención de Goya que, desgraciadamente, la terca realidad, se encargó de desmentir.
     
    The Family of Charles IV could be classified, according to Palomino, as a "historiado" portrait [which means that for its elaboration it is necessary to keep the same adjustment and restraint as in a story] of metaphorical matter, which would be trying to show the Royal Family as an enlightened monarchy that behaves with knowledge and following the commands of the reason, in accordance to the ideas developed by the Spanish regal political literature. If so, we would be looking at a mirror of ideal monarchy created by Goya's invention, that, unfortunately, the stubborn reality finally denied.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9273
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2010 - Num. 76 [17]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2010-76-FamiliaCarlosIVGoya.pdf
    Tamaño:
    599.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10