• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2011 - Vol.1 Num. 1
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2011 - Vol.1 Num. 1
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9289

    Título
    Replicantes automáticos: los cyborgs van al teatro
    Autor
    Lozano, Ezequiel
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico, 2011, N.1, pags.21-36
    Abstract
    Este trabajo elabora una reflexión sobre la figura del cyborg a partir de los estudios de género y la queer theory. Trabaja sobre esta figura dentro de las narraciones de ciencia ficción. El punto central del análisis se enfoca en la presencia de la ciencia ficción en el teatro a partir dos obras del dramaturgo argentino Javier Daulte.
     
    The aim of this article is to reflect on the figure of the cyborg based on the approaches of gender studies and queer theory. This essay will analyze it appearance in science fiction narratives focused on the presence of this genre in theater taking as example two plays by Javier Daulte.
    Materias (normalizadas)
    Sociología
    ISSN
    1989-8487
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9289
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Sociología y tecnociencia - 2011 - Vol.1 Num. 1 [5]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    sociologiatecnociencia-2011-1-replicantesautom.pdf
    Tamaño:
    98.66Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10