Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18840
Title: The evolution of foreign language learning from a diachronic perspective
Authors: Pérez Polanco, Sergio
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
Tutor: González-Cascos Jiménez, Elena
Issue Date: 2016
Degree : Grado en Estudios Ingleses
Abstract: The present project offers a linguistic theoretical approach about foreign language teaching methodologies based on English in regard to the importance that English has gained throughout the last decades. This paper portrays a vision of the current situation of English as well as it reviews many different methods of teaching a second or foreign language, paying especial attention to Communicative Language Teaching, analysing from a diachronic perspective their corresponding impact and development. The final aim of this dissertation is to provide a critical review of traditional teaching approaches in order to propose some potential improvements on methodologies teaching English as a foreign language.
El presente trabajo brinda una base teórica lingüística sobre diversos tipos de metodología y enseñanza en lenguas extranjeras basándonos en el inglés debido a la importancia que ha cobrado en las pasadas décadas. Este TFG ofrece una visión de la actual situación del inglés así como de diversos métodos de enseñanza de un segundo idioma, con especial atención al método comunicativo (CLT), analizando desde una perspectiva histórica el impacto de los mismos y su evolución. El objetivo final de este trabajo es proyectar una perspectiva crítica de estos métodos de enseñanza con el fin de proponer posibles mejoras respecto a la enseñanza del inglés como segundo idioma.
Keywords: Lenguas modernas - Estudio y enseñanza
Departament : Departamento de Filología Inglesa
Language: eng
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18840
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_F_2016_55.pdf409,31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC