• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25614

    Título
    An ecofeminist critical discourse analysis
    Autor
    Sanz Santos, María
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    The present paper examines ideological persuasion in discourses and reflects the importance of linguistics for society. By following a Critical Discourse Analysis, the aim of this study is to analyze a persuasive discourse whose linguistic mechanisms lead to the transmission of an ecofeminist ideology. This movement is indeed grounded in the existing relation between domination over women and nature (Gaard 1), conceiving the fight against patriarchy as a suitable solution (Warren, Ecofeminist Philosophy 64). In order to achieve this socio-linguistic connection, the discourse under study is delivered by a victim of patriarchy, Malala Yousafzai, who overtly claims educational equity before the United Nations Youth Takeover in 2013. The analysis is based on Fairclough’s approach to CDA (57), where he states that meaning in discourses arises from the combination of the text, its discourse practice and socio-cultural practice.
     
    El presente trabajo estudia la persuasión ideológica de los discursos y refleja la importancia de la lingüística para la sociedad. Siguiendo un Análisis Crítico del Discurso, el objetivo de este estudio es analizar un discurso persuasivo cuyos mecanismos lingüísticos propicien la transmisión de una ideología ecofeminista. De hecho, este movimiento se fundamenta en la relación existente entre la dominación sobre las mujeres y la naturaleza (Gaard 1), y contempla la lucha contra el patriarcado como una solución viable (Warren, Ecofeminist Philosophy 64). Para lograr esta conexión socio-lingüística, el discurso a estudiar se pronuncia por una víctima del patriarcado, Malala Yousafzai, que reivindica abiertamente la igualdad educativa frente a un foro juvenil de la ONU en 2013.
    Palabras Clave
    Critical discourse analysis
    Ecofeminism
    Domination
    Patriarchy
    Malala Yousafzai
    Educational equity
    Análisis crítico del discurso
    Ecofeminismo
    Dominación
    Patriarcado
    Igualdad educativa
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25614
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30956]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2017_119.pdf
    Tamaño:
    309.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10