Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32899
Title: El aprendizaje y el manejo de las emociones, a través de cuentos escritos en inglés, en educación primaria
Authors: Bleye Varona, Yvet
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia
Tutor: García Alonso, Mariemma
Issue Date: 2018
Degree : Grado en Educación Primaria
Abstract: Con el presente Trabajo Fin de Grado se pretende elaborar una Propuesta de intervención en el segundo curso de Educación Primaria en el área de Lengua Extranjera (inglés) en donde se muestre la importancia de la Educación Emocional en los primeros cursos. Para ello, se harán una serie de actividades enfocadas al autoconocimiento, reflexión y explicación de muchas de las emociones que sentimos diariamente mientras practicamos, a su vez, la expresión y comprensión de una segunda lengua (inglés). Así mismo, se pretende utilizar los libros de literatura inglesa como instrumento pedagógico en la enseñanza-aprendizaje del alumnado con el fin de fomentar no solo el gusto por la lectura sino, también, el desarrollo integral del niño educándolo desde pequeño en la Inteligencia Emocional.
With the present end-of-degree Project is intended to develop a proposal of intervention in the second year of primary education in the area of foreign language (English) where it shows the importance of the emotional education in the first years. For this, there will be a series of activities focused on self-knowledge, reflection and explanation of many of the emotions that we feel every day. While we practice, in turn, the expression and comprehension of the second language (English) At the same time it is intended to use the books of English literature as an educational tool in the teaching-learning process of the students in order to promote, not only the taste for reading, but also the integral development of the child by educating them from a young age in the Emotional Intelligence.
Keywords: Inglés (Lengua)-Estudio y enseñanza (Primaria)
Emociones-Aspecto educativo
Cuentos infantiles
Classification: Educación emocional
Aprendizaje de lengua extranjera
Emotional Education
Learning a foreign language
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32899
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-L2209.pdf797,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC