Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33181
Title: The footprints of Sigmund Freud in Virginia Woolf's Mrs Dalloway
Authors: Escasaín Álvarez, Ana
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
Tutor: Cano Echevarrïa, Berta
Issue Date: 2018
Degree : Grado en Estudios Ingleses
Abstract: En este proyecto de fin de carrera se brinda una visión detallada de la novela de Virginia Woolf Mrs Dalloway en relación con su psicología y vida a través de la teoría del Psicoanálisis desarrollada por Sigmund Freud, y tiene como objetivo analizar en profundidad cómo sus distintas ideologías influyeron en el modo que tenían de retratar el mundo y de entender la mente humana. Además, se establece una relación directa entre los dos pensadores para saber si se conocieron y qué opinión tenían el uno del otro, teniendo en cuenta cuestiones como la guerra, el Feminismo y la Psicología, que tuvieron un gran impacto en sus escritos y sus ideologías.
This Bachelor Thesis provides a closer approach to Virginia Woolf‘s Mrs Dalloway in relation to her psychology and life through the theory of Psychoanalysis developed by Sigmund Freud, and aims to analyse in depth how their different ideologies influenced directly in the way they had of portraying the world and understanding the human mind. In addition, a direct relationship between the two thinkers is established in order to know whether they met and what their thoughts on each other were, taking into account the topics of war, feminism and psychology, which had a great impact in their writings and ideologies.
Classification: Virginia Woolf
Sigmund Freud
la Gran Guerra
Psicoanálisis
doctores
Feminismo
the Great War
Psychoanalysis
doctors
Feminism
Departament : Departamento de Filología Inglesa
Language: eng
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33181
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_F_2018_18.pdf454,09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC