• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39322

    Título
    The Portrayal of African-American Culture in Films Through the Lens of a Supremacist Hollywood.
    Autor
    Campos Rodríguez, Gabriela
    Director o Tutor
    Rodríguez Guerrero-Strachan, SantiagoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    The aim of this dissertation is to determine the way in which the Hollywood representation of African-American culture has evolved throughout the history of cinema and establish if this image is based on stereotypes assigned to this culture over the years or on real images of it. In order to carry out this investigation it has been necessary to compile the most relevant historical facts of the USA concerning African- Americans, as well as a deep analysis of three films from different periods of time whose common denominator is the representation of African-American culture. The conclusion reached is that, even though the image of African-American people portrayed in movies has improved over the years, nevertheless the films made in Hollywood continue to distort historical facts about African-American culture, and this creates new stereotypes which are regarded as being true by cinema-goers.
     
    El objetivo de esta tesis es determinar la manera en la que la representación de la cultura Afro-Americana en Hollywood ha evolucionado a lo largo de la historia del cine y establecer si esta imagen está basada en estereotipos atribuidos a esta cultura o en imágenes reales de la misma. Para llevar a cabo esta investigación ha sido necesaria la recopilación de los hechos históricos más relevantes de la historia de America concernientes a la población Afro-Americana, así como el exhaustivo análisis de tres películas pertenecientes a diferentes épocas cuyo denominador común es la representación de la cultura Afro-Americana. Podemos concluir que a pesar de que la representación de la cultura Afro-Americana en el cine ha mejorado durante los últimos años, Hollywood continua distorsionando los hechos históricos relacionados con la cultura Afro-Americana, lo que crea nuevos estereotipos que serán interpretados como una realidad por los espectadores.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    African-american culture
    racism
    Cultura afro-americana
    racismo
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39322
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG-F-2019-137.pdf
    Tamaño:
    315.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10