Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9203
Title: Iconografía de las Virtudes a fines de la Edad Media: la fachada de San Pablo de Valladolid
Authors: Andrés Ordax, Salvador
Editors: Ediciones Universidad de Valladolid
Issue Date: 2006
Citation: BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2006, N.72, pags.9-34
Abstract: La iconografía de las Virtudes evoluciona a fines del medievo sobre todo según el modelo italiano, que a partir de Giotto deriva hacia unos códigos de gran eco ulterior, pero el tipo simbólico desarrollado en Francia, con alegorías vestidas suntuosamente y complejos signos iconográficos, se muestra en tierras castellanas en la fachada de la iglesia de San Pablo de Valladolid, coincidiendo con el ejemplo del monasterio de Miraflores.
The Virtues' iconography evolved towards the end of the Middle Ages, mainly following the Italian model, which from Giotto on used specific codes that were considerably echoed later on. The type of symbolic codes developed in France, including sumptuously dressed allegories and complex iconographic signs, can however be found, in the Castilian region, on the façade of the San Pablo's Church in Valladolid, similar to the example of the Miraflores Monastery.
Keywords: Arte
ISSN: 1888-9751
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9203
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:BSAA arte - 2006-2007 - Num. 72-73

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BSAAArte-2006-2007-72-73-IconografiaVirtudesFinesEdadMedia.pdf3,78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC