• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12246

    Título
    El impresionismo místico de " Camino de perfección "
    Autor
    Gómez Madrid, Benito
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    Castilla: Estudios de Literatura, 2012, N.3, pags.137-158
    Abstract
    La controversia en literatura entre tradición e innovación ha marcado decisivamente el discurso literario de la España post-imperial, cuando, como consecuencia de su progresiva pérdida de hegemonía, comenzó a sufrir la interferencia de una significativa reacción defensiva nacionalista por parte de sus intelectuales. Nacionalismo y literatura han mantenido una íntima relación en España a partir de entonces. Pío Baroja, consciente de su posición marginal, trata de conectarse con el impresionismo de moda en Europa, alegando un origen español en sus componentes místicos. El resultado: una original hibridez.
     
    The literary controversy between tradition and innovation has profoundly affected the post-imperial Spanish literary discourse, when, as a result of the progressive loss of power, the Spanish society began experience a defensive nationalist reaction on the part of her intellectuals. Nationalism and literatue have maintined an intimate relationship in Spain ever since. Pío Baroja, well aware of his marginal status attempts to connect his literatura with the fashionable European impressionist movement, alleging an Spanish origin of the movement because of its mystical components. The result: an original hybridity.
    Materias (normalizadas)
    Baroja, Pío (1872-1956). Camino de perfección - Crítica e interpretación
    ISSN
    1989-7383
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/castilla/article/view/108
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12246
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3 [56]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Castilla-2012-03-ImpresionismoMistico.pdf
    Tamaño:
    342.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10