• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16026

    Título
    El Teatro del oprimido como herramienta de trabajo del educador social en los centros de menores.
    Autor
    Ibarzabal Rivas, Miren
    Director o Tutor
    Mota Ibáñez, NataliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    Este trabajo está centrado en el análisis del Teatro del oprimido de Augusto Boal, como herramienta de trabajo del educador social en los centros de menores residenciales de acción educativa. Para ello, por una lado, se contextualizan los derechos de los menores en dichos centros, amparados por la legislación pertinente, y las funciones relativas al educador social. Por otro lado, se realiza una investigación acerca del teatro del oprimido, en cuanto a sus influencias, definiciones, características y experiencias en Europa y Latinoamérica. El resultado, es la propia elaboración de un diseño de propuesta de carácter general, para dar respuesta a las necesidades de este colectivo, en la Comunidad de Castilla y León, con una metodología basada en las técnicas del teatro de Augusto Boal.
     
    This work is focused in the analysis of the Theatre of the Opressed by Augusto Boal, as a working tool of the social counsellor in residential children’s educational action centres. To do this, one the one hand, the rights of children in these centres, protected by the relevant legislation, as well as the functions relating to the social counsellor is contextualise. On the other hand, it makes a research about the Theatre of Opressed, as the influences, definitions, characteristics and experiences in Europe and Latin America. The result is the own development of a proposal design to provide an answer to the needs of this group, in the community of Castilla y León with a methodology based on the techniques of the Theatre of Opressed of Augusto Boal.
    Materias (normalizadas)
    Teatro del oprimido
    Centros de menores
    Educación social
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16026
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31321]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L 1179.pdf
    Tamaño:
    704.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10