• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16255

    Título
    La escalada en pared artificial (rocódromo) en Educación Primaria
    Autor
    Ibáñez Gutiérrez, Luis Alejandro
    Director o Tutor
    Miguel Aguado, AlfredoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Con este Trabajo de Fin de Grado (TFG) pretendo mostrar un método de iniciación a la práctica de una Actividad Física en el Medio Natural (AFMN), como es la escalada, adaptada al centro. Este planteamiento consiste en la programación de una unidad didáctica adaptada al centro CEIP Jorge Manrique de Palencia, considerando los recursos materiales y espa-ciales del centro, y destinado a los alumnos de 5º y 6º de Primaria. Esta unidad consta de 4 sesiones en el gimnasio y la programación de una excursión al rocódromo “La Ro-ca”. Todo ello atendiendo al Currículum de educación según la normativa LOMCE, que se hará vigente en la totalidad de la Educación Primaria desde el curso 2015 – 2016.
     
    With this Degree End Work (DEW) I intend to show a method of introduction to the practice of Physical Activity in the Natural Environment (FANM), such as climbing, adapted to the school. This approach consists of a didactic unit programming adapted to school CEIP Jorge Manrique in Palencia, considering its material resources and spaces, and intended for pupils of 5th and 6th grade. This unit consists of 4 sessions in the gym and the pro-gramming of an excursion to the climbing wall “La Roca”. All of this with considera-tion of the Curriculum of education according to the regulation LOMCE, which will be current on all of the primary education from the year 2015-2016.
    Materias (normalizadas)
    Montañismo
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16255
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32321]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1101.pdf
    Tamaño:
    1.158Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10