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dc.contributor.authorFernández Gil, María Jesús
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2016-06-21T18:11:21Z
dc.date.available2016-06-21T18:11:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.61-80
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17250
dc.description.abstractDespite the fact that Cynthia Ozick’s The Shawl is modelled in a manner that apparently runs counter the propriety imperatives that should guide Holocaust representations, this image-based recreation of the Nazi genocide has established itself as a canonical text. This is largely due to the fact that the book is intended to create awareness about the inner world of Nazi concentration camps. Ozick’s purpose in writing the story is, moreover, to unveil the deadly meaning that survival acquired for those who, having stepped out of hell, found themselves in another kind of hell: the post-Holocaust world. In this sense, it is possible to argue that even if Ozick’s text does not contain the same kind of truth available in historical documents it provides a no less valuable insight. Most importantly, Ozick’s insight into the Nazi genocide is in compliance with the ethical principles ruling Holocaust representation.
dc.description.abstractA pesar de que The Shawl, de Cynthia Ozick, responde a un modelo discursivo que contradice los imperativos éticos que han de guiar las representaciones del Holocausto, esta recreación metafórica del genocidio nazi se ha consolidado como texto canónico dentro del género. La clave radica en que el libro pretende crear conciencia acerca de lo ocurrido en el interior de los campos de concentración nazis. Pretende asimismo desvelar el significado que adquirió la vida para los supervivientes, que, tras sobrevivir al infierno, se vieron envueltos en un nuevo infierno: la vida después. En ese sentido, hay que decir que, si bien el texto de Ozick no encierra la misma verdad que los documentos históricos, proporciona una imagen no menos valiosa. Y, lo más importante, encaja con los principios éticos que regulan las representaciones del Holocausto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleAllegorical traces of the traumatic in Cynthia Ozick's "The Shawl"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage61
dc.identifier.publicationissue33
dc.identifier.publicationlastpage80
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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