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dc.contributor.authorRamón García, Emilio
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2016-06-22T16:23:17Z
dc.date.available2016-06-22T16:23:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2011, N.32, pags.283-300
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17398
dc.description.abstractFunnyhouse highlights the struggle of Sarah whose black skin evinces a lack of identity and a lack of social placement in the dominant society. She projects her self onto various selves who punish and betray her, leading her to reject Blackness and femaleness as well, and eventually commits suicide. An example of extreme violence, it exposes the same conflicts African American women are still faced with. For Sarah, a "living dead" in Balibar's words, life becomes "worse than death or more difficult to live than death itself and her failed attempt to "fit in" can be considered, in Bhabha' s terms, another form of colonized Other. Despite the media claims that racism is over, we may be facing a new kind of discrimination which relies heavily on the manipulation of ideas. Funnyhouse is still a valid reminder of how much we still need to achieve in terms of truly appreciating diversity among us.
dc.description.abstractFunnyhouse plantea la lucha interior de Sarah, a quien su piel negra evidencia tanto su falta de identidad como su falta de lugar en la sociedad dominante. Ella se proyecta en una serie de yos que la castigan y la traicionan, llevándola a rechazar tanto su negritud como su feminidad, convirtiéndola en una "muerta viviente" según el término de Balibar. En un intento de borrar su herencia, se imbuye de las tradiciones históricas y literarias europeas convirtiéndose así en otro, en términos de Bhabha. El rechazo de su identidad lleva a Sarah a fracasar como mujer y como persona de color, y acaba suicidándose. La cuestión que se nos plantea es si hoy en día, cuando los medios de comunicación reiteran que el racismo es cosa del pasado, seguimos encontrándonos con situaciones como la de Sarah y aún nos queda camino por recorrer en cuanto a una verdadera apreciación de la diversidad.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.title"Funnyhouse of a Negro": rejection of Womanness and Blackness as a "Melancholic" Cry for a True Diversity in American Society
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage283
dc.identifier.publicationissue32
dc.identifier.publicationlastpage300
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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