• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2013 - Num. 34
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2013 - Num. 34
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17410

    Título
    A comparative analysis between English and Spanish native speakers' production and comprehension of N-N compounds
    Autor
    Altelarrea Llorente, Miriam
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2013
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2013, N.34, pags.7-40
    Zusammenfassung
    Taking as a point of departure the compoundding parameter and its process of acquisition (Snyder 1995), the present study examines both differences and similarities in the use of English N-N compounds produced by a group of English native speakers and a second group of monolingual Spanish speakers learning English as their L2. The study also analyses whether the differences among the two groups of speakers, if any, could be attributed to crosslinguistic transfer from their L1 in the case of Spanish native speakers. This possible transfer will appear in the form of compound reversals (as shown in Nicoladis 2002) and it will be further related to other constructions with a similar word order, such as the Saxon genitive and the placement of adjective and noun within the noun phrase, since word order is the most likely and clear evidence of L1 transfer when dealing with Spanish learners of English (Nicoladis 1999).
     
    El siguiente trabajo consiste en un análisis del uso y producción de compuestos nominales ingleses (i.e. compuestos N-N) que parte del parámetro de los compuestos propuesto por Snyder (1995) y el proceso de adquisición de los mismos. El principal interés es comparar las diferencias y semejanzas entre hablantes nativos ingleses y hablantes nativos españoles aprendiendo inglés cuando tratan con este tipo de construcciones para establecer si las posibles diferencias se deben a la influencia lingüística de la L1 de los españoles en su L2. Puesto que el orden de los elementos gramaticales es la principal evidencia de este tipo de influencia, se espera que los compuestos producidos por los participantes españoles tengan el núcleo a la izquierda y no a la derecha (Nicoladis 1999, 2002). Además, también se analizan el genitivo sajón y el orden de los sintagmas nominales para ver si existe relación entre la producción de estas tres construcciones.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17410
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2013 - Num. 34 [18]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    ES-2013-34-AComparativeAnalysisBetweenRnglish.pdf
    Tamaño:
    1.202Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10