Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorPizarro Sánchez, Isabel es
dc.contributor.authorRío Zamora, Vanesa del
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2016-07-06T10:59:22Z
dc.date.available2016-07-06T10:59:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17575
dc.description.abstractNowadays, knowing more than one language is a skill that only few people have from birth. This paper demonstrates that Spanish learners of English have many problems when learning this foreign language, being double negation one of these difficulties. This grammatical structure results to be problematic due to its different usage when we compare English and Spanish. In order to know if this statement is correct, three different tasks about double negation were designed and they were answered by two different groups of students; one formed by American English Natives and another one composed of Spanish learners of English. Key words: Double negation, Transference, Acquisition, Learning, Foreign Language (FL), and First Language-. En la actualidad saber más de un idioma es una habilidad que muy pocas personas poseen desde su nacimiento. Este trabajo de Fin de Grado demuestra que los españoles estudiantes de inglés tienen muchos problemas a la hora de aprender este segundo idioma, siendo la doble negación una de estas dificultades. Esta estructura gramatical es problemática ya que se utiliza de distinta manera en español e inglés. Para saber si esta afirmación es correcta, se crearon tres ejercicios sobre la doble negación que fueron respondidos por dos grupos de estudiantes; uno creado por nativos americanos y otro por españoles que están estudiando inglés como segunda lengua. Palabras clave: Doble negación, Transferencia, Adquisición, Aprendizaje, Lengua extranjera, and Lengua Materna-.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectInglés (lengua) - Estudio y enseñanzaes
dc.subjectInglés (lengua) - Negacioneses
dc.titleComparative Study of the Use of Double Negatives by Native English Speakers and Spanish Learners of Englishes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem