• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19011

    Título
    The transmission of multimodality and its relationship with gender stereotypes in "If I were a boy" by Beyonce
    Autor
    Alcalde Alcalde, Belén
    Director o Tutor
    Filardo Llamas, LauraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    The purpose of this dissertation is to analyze how a renowned song can cover different mode strategies; textually and visually. To observe this, Beyonce's "If I were a boy" (2008) will be studied. By relying on Critical Discourse Analysis (CDA), the song is going to be investigated under the approach which emphasizes the critical aspects of the modality, deictic expressions and hypothesizing -together with- the use of key markers of visual modality as the size of frame, perspective and social distance, we will be able to state if multimodality, "a theory which looks at the many modes that people use to communicate not just through writing but also through speaking, gesture, gaze and visual forms," (Kress 2015) contributes or not to spreading of sexist stereotypes.
     
    El propósito de este trabajo es analizar cómo una canción conocida puede abarcar diferentes estrategias de modo; a nivel textual y a nivel visual. Para observar esto, la canción "If I were a boy" de Beyoncé del año 2008 va a ser el texto a estudiar, Apoyándonos en el Análisis Crítico del Discurso (ACD), la canción va a ser estudiada teniendo en cuenta este enfoque ya que enfatiza el aspecto crítico del Análisis del Discurso. Además, utilizando algunas categorías lingüísticas como la modalidad, expresiones deícticas e hipótesis, -junto con- el uso de marcadores visuales de modalidad como el tamaño de la pantalla, la perspectiva y la distancia social, seremos capaces de exponer si la multimodalidad, una teoría que analiza cómo las personas se comunican e interactúan entre sí, no solo a través de la escritura, sino también a través del habla, los gestos, la mirada y las formas visuales (Kress 2015) contribuyen o no a la difusión de esterotipos sexistas.
    Materias (normalizadas)
    Rol según el sexo en la música
    Canciones norteamericanas - Siglo XXI
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19011
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2016_18.pdf
    Tamaño:
    248.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10