• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21365

    Título
    La enseñanza de la escritura como base de futuros aprendizajes en Educación Infantil
    Autor
    Gil Merlo, Miriam
    Director o Tutor
    Fuente Briz, Amparo de la
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este trabajo gira en torno a la enseñanza-aprendizaje tanto de la escritura como de la lectura, ya que son unos de los conocimientos prioritarios de enseñanza dentro del ámbito educativo. Después de revisar las diferentes teorías publicadas acerca de la enseñanza de la escritura y sus principales metodologías, nos centraremos en la lectoescritura, en sus métodos y recursos, estableciendo un vínculo de unión con la propuesta de intervención en este ámbito. Para finalizar se exponen unas conclusiones críticas y reflexivas acerca de lo que ha supuesto la realización de este trabajo, junto con la bibliografía consultada.
     
    This work revolves around the teaching-learning in writing and reading, considering that they are both a priority knowledge in teaching within education. After reviewing the different theories published about the teaching of writing and their main methodologies, we will focus in the combination of reading and writing ('lectoescritura'), their methods and resources, establishing a link with an educational proposal for intervention. Finally, we explain critical and reflexive conclusions about what this work means, together with the bibliography.
    Materias (normalizadas)
    Lectura- Estudio y enseñanza (Infantil)
    Escritura- Estudio y enseñanza (Infantil)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21365
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30855]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1492.pdf
    Tamaño:
    1.367Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10