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dc.contributor.advisor | Fernández Fuertes, Raquel | es |
dc.contributor.author | Arranz Gozalo, Cristina | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2017-02-23T12:46:10Z | |
dc.date.available | 2017-02-23T12:46:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/22373 | |
dc.description.abstract | This dissertation deals with the impact of biological gender on the acquisition of wh-movement in English questions in a simultaneous bilingual context. It provides an empirical analysis of 2L1 English-French child data from CHILDES in an attempt to study the acquisition of this syntactic phenomenon and to compare the English 2L1 production to those of English L1 and L2 speakers. The data are analyzed in terms of the preference and complexity of wh-type and function of the wh-element as well as the complexity regarding pied-piping, and the adulthood of the productions. The analysis of the data suggests that biological gender does not have an impact on the acquisition of wh-movement in English questions. | es |
dc.description.abstract | Este trabajo trata sobre el efecto del sexo biológico en la adquisición bilingüe del movimiento wh en la formación de preguntas del inglés, y en él se lleva a cabo un análisis empírico de datos de niños bilingües hablantes de inglés y francés procedentes de CHILDES con objeto de estudiar la adquisición de este fenómeno sintáctico y comparar su producción con la de hablantes de inglés como primera y segunda lengua. Los datos son analizados en base a la preferencia y complejidad de la forma y función del elemento wh, la complejidad asociada al fenómeno denominado pied-piping y la adecuación a la gramática adulta. Este análisis de datos apunta a que el sexo biológico no tiene un efecto sobre la adquisición del movimiento wh en las preguntas del inglés. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | Inglés (Lengua) - Estudio y enseñanza | es |
dc.subject | Bilingüismo | es |
dc.subject.classification | Adquisición bilingüe | es |
dc.subject.classification | movimiento wh | es |
dc.subject.classification | formación de preguntas | es |
dc.subject.classification | sexo biológico | es |
dc.subject.classification | estudio de corpus | es |
dc.subject.classification | Childes | es |
dc.subject.classification | 2L1 acquisition | es |
dc.subject.classification | wh-movement | es |
dc.subject.classification | question formation | es |
dc.subject.classification | Biological gender | es |
dc.subject.classification | corpus study | es |
dc.title | The Impact of Biological Gender on the Acquisition of Wh-Movement in a Bilingual Context | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
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- Trabajos Fin de Máster UVa [6577]
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