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dc.contributor.authorBean, Corliss N.
dc.contributor.authorForneris, Tanya
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2017-06-20T17:11:08Z
dc.date.available2017-06-20T17:11:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAgora para la educación física y el deporte, 2015, N.2, pags.95-114
dc.identifier.issn1578-2174
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/23796
dc.description.abstractThe Girls Just Wanna Have Fun program is a physical activity-based life skills program that was developed in response to the highlighted need to increase levels of physical activity in female youth and is based on the TPSR model (Hellison, 1995). The purpose of this research was to examine how well the implementation of the program adhered to the five levels of the TPSR model using a time series analysis. Participants and leaders completed evaluations of the five TPSR levels at the end of each session. The youth also completed the Personal and Social Responsibility Questionnaire at the beginning and end of the program. Results indicated that participants’ self-ratings of the five TPSR levels varied based on type of life skill and physical activity of each program session, but overall showed a gradual upward trend throughout the program. Dependent t-tests revealed a significant difference for leadership from the start to the end of the program. This research aids in understanding the process in which youth development programs, specifically those utilizing the TPSR model, can be effectively implemented. Practical recommendations for future programming are discussed.
dc.description.abstractGirls Just Wanna Have Fun es un programa de habilidades para la vida mediante la actividad física basado en el modelo TPSR (Hellison, 1995) que se desarrolló para responder a la necesidad de aumentar los niveles de actividad física de las mujeres jóvenes. El propósito de esta investigación fue examinar, utilizando un análisis de series de tiempo, la implementación del programa en relación con los cinco niveles del modelo TPSR. Los participantes y los líderes completaron las evaluaciones de los cinco niveles TPSR al final de cada sesión. Las jóvenes realizaron también el cuestionario de Responsabilidad Personal y Social al inicio y al final del programa. Los resultados indican que las autoevaluaciones de los participantes en los cinco niveles TPSR variaron en función del tipo de habilidades para la vida y de la actividad física de cada sesión; aunque, en general, mostraron una tendencia gradual al alza durante todo el programa. Pruebas t dependientes revelaron diferencias significativas entre el principio y el final del programa en lo concerniente al liderazgo. Este estudio ayuda a comprender mejor los procesos de aplicación efectiva de los programas de desarrollo de la juventud, especialmente los que utilizan el modelo TPSR. Finalmente, se discuten también recomendaciones prácticas para la realización de programaciones futuras.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceAgora para la educación física y el deporte
dc.titleUsing a time-series analysis to evaluate a female youth-driven physical activity-based life skills program based on the Teaching Personal and Social Responsibility model
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage95
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationlastpage114
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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