Show simple item record

dc.contributor.authorBarker, Bryce
dc.contributor.authorHalsall, Tanya
dc.contributor.authorForneris, Tanya
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2017-06-20T17:11:57Z
dc.date.available2017-06-20T17:11:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAgora para la educación física y el deporte, 2016, N.2, pags.99-116
dc.identifier.issn1578-2174
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/23811
dc.description.abstractThe PULSE program is a community-based physical activity (PA) and life skills program designed to help at-risk youth become more physically active. This program is based on the Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model and develops the physical and psychological skills needed for youth to regulate PA participation. The purpose of this research was to examine the PULSE program and measure changes in the five levels of the TPSR model and perceived impact. A mixed-method approach was used that included one quantitative measure of self-ratings of the TPSR levels and qualitative semi-structured interviews. The results indicated that the five TPSR levels showed a gradual increase from the beginning to the end of the program and the qualitative findings supported the quantitative findings as the youth discussed how they learned how to put forth effort, self-coach, become leaders and transfer these skills outside of the program. The results demonstrate that the TPSR model is a framework that can be used to teach youth self-regulatory skills to become more physically active. Researchers and practitioners working to increase youth PA involvement should recognize the value and importance of applying interventions that integrate self-regulatory skills development.
dc.description.abstractEl programa PULSE es un programa comunitario que pretende enseñar habilidades para la vida y actividad física para ayudar a los jóvenes en situación de riesgo a ser más activos físicamente. Este programa se basa en el modelo de Enseñanza de la Responsabilidad Personal y Social (TPSR) y desarrolla las habilidades físicas y psicológicas necesarias para que los jóvenes regulen su participación en la actividad física. El propósito de esta investigación fue examinar el programa PULSE y medir los cambios y el impacto percibido en los cinco niveles del modelo TPSR. Se utilizó un enfoque de métodos mixto que incluía una medida cuantitativa de la auto-evaluación de los niveles TPSR y entrevistas semiestructuradas cualitativas. Los resultados mostraron un incremento gradual desde el principio hasta el final del programa en los cinco niveles TPSR y los resultados cualitativos apoyaron los hallazgos cuantitativos mediante la discusión con los jóvenes sobre cómo aprendieron a esforzarse, auto-entrenarse, a convertirse en líderes y a transferir estas habilidades fuera del programa. Los resultados demuestran que el modelo TPSR es un marco que se puede utilizar para enseñar habilidades de autorregulación de la juventud para ser más activos físicamente. Los investigadores y los profesionales que trabajan para aumentar la participación de los jóvenes en la actividad física deben reconocer el valor y la importancia de aplicar las intervenciones que integran el desarrollo de habilidades de autorregulación.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceAgora para la educación física y el deporte
dc.titleEvaluating the ‘PULSE’ Program: Understanding the implementation and perceived impact of a ‘TPSR’ based physical activity program for at-risk youth
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage99
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationlastpage116
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record