• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25173

    Título
    El Greco y El Escorial: De Felipe II a Felipe IV
    Autor
    Bustamante García, Agustín
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Documento Fuente
    BSAA Arte, 2016, N.82, pags.91-115
    Zusammenfassung
    In 1577 El Greco arrived to Spain; in Toledo he was commissioned to paint two works:the Disrobing of Christ for the Cathedral and the altarpieces ofr the church of the convent of Santo Domingo el Antiguo, these two paintings came him to be famous. In 1580, Philip II commisioned him a painting of the Martyrdom of Saint Maurice for the church of the monastery of El Escorial. The painting did no please the King, who purchased, but it was never put in the church. The controversy caused by this painting was wrote by José de Sigüenza. When Philip IV renewed the decoration of El Escorial, there were only paintings of two spanish painters, in the new colections: José de Ribera and El Greco, the paintings of El Greco were The Glory of Philip II, Saint Peter and Saint Ildefonso. In the 17th century, El Greco was still being an exceptional painter.
     
    En 1577 El Greco llegó a España y consiguió en Toledo dos encargos, El Expolio para la Catedral y las pinturas para la capilla mayor de Santo Domingo el Antiguo, que le llevaron a la fama; en 1580 estaba al servicio de Felipe II, pintando el cuadro del Martirio de San Mauricio para la Basílica del Escorial. No agradó al Rey, que lo adquirió, pero nunca lo colocó en el templo. El cuadro causó una gran polémica, que recoge fray José de Sigüenza. Cuando Felipe IV renovó la decoración del Escorial, en las nuevas colecciones excepcionales que colocó, sólo hay obras de dos pintores españoles: José Ribera y El Greco con tres cuadros: la Gloria de Felipe II, San Pedro y San Ildefonso. En pleno siglo XVII, El Greco seguía siendo un pintor excepcional.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25173
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82 [16]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    BSAAArte-2016-82-GrecoEscorialFelipeIIFelipeIV.pdf
    Tamaño:
    266.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10