dc.contributor.advisor | Martín Moro, Ruth María | es |
dc.contributor.author | Sanz Mateo, Lucía | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2017-09-15T06:56:42Z | |
dc.date.available | 2017-09-15T06:56:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25613 | |
dc.description.abstract | In recent years, Information and Communication Technologies (ICT) have been gaining
ground in the educational field. Their use in the class of English as a foreign language presents great advantages, not only in terms of linguistic learning – as numerous studies
have clearly demonstrated – but also as regards personal skills – since students experience
the learning of English from new and novel perspectives. This paper offers an analysis of
some of the most innovative methodologies nowadays making use of ICTs for the teaching of English, namely Flipped Classroom, Challenge-Based Learning, Mobile Learning, Ubiquitous Learning, Task-Based Learning and Problem-Based Learning. A comparison of these approaches is provided as well with the purpose of serving as a guide for a possible future implementation in the English class. | es |
dc.description.abstract | Las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) han ido ganando terreno durante los últimos años en el ámbito educativo. Su uso en la clase de inglés como lengua extranjera presenta numerosos beneficios, ya sea con respecto al aprendizaje lingüístico – como abundantes estudios han demostrado – o a habilidades personales – dado que los estudiantes experimentan el aprendizaje del inglés desde una perspectiva nueva. Este
trabajo presenta un análisis de varias de las metodologías más novedosas en la actualidad
que utilizan las TIC en la enseñanza del inglés: Flipped Classroom, Challenge-Based
Learning, Mobile Learning, Ubiquitous Learning, Task-Based Learning y Problem-Based
Learning. Incluye además una comparación que tiene como objetivo servir de guía si se
considera aplicar dichas metodologías en la clase de inglés en un futuro. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | English learning | es |
dc.subject.classification | ICT | es |
dc.subject.classification | ICT-related methodologies | es |
dc.subject.classification | L2 English | es |
dc.subject.classification | Aprendizaje del inglés | es |
dc.subject.classification | Inglés L2 | es |
dc.subject.classification | Metodologías TIC | es |
dc.subject.classification | TIC | es |
dc.title | ICT in the teaching of english: analysis of ICT - Related methodologies | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |