Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMartín Moro, Ruth María es
dc.contributor.authorSanz Mateo, Lucía
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2017-09-15T06:56:42Z
dc.date.available2017-09-15T06:56:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/25613
dc.description.abstractIn recent years, Information and Communication Technologies (ICT) have been gaining ground in the educational field. Their use in the class of English as a foreign language presents great advantages, not only in terms of linguistic learning – as numerous studies have clearly demonstrated – but also as regards personal skills – since students experience the learning of English from new and novel perspectives. This paper offers an analysis of some of the most innovative methodologies nowadays making use of ICTs for the teaching of English, namely Flipped Classroom, Challenge-Based Learning, Mobile Learning, Ubiquitous Learning, Task-Based Learning and Problem-Based Learning. A comparison of these approaches is provided as well with the purpose of serving as a guide for a possible future implementation in the English class.es
dc.description.abstractLas tecnologías de la información y la comunicación (TIC) han ido ganando terreno durante los últimos años en el ámbito educativo. Su uso en la clase de inglés como lengua extranjera presenta numerosos beneficios, ya sea con respecto al aprendizaje lingüístico – como abundantes estudios han demostrado – o a habilidades personales – dado que los estudiantes experimentan el aprendizaje del inglés desde una perspectiva nueva. Este trabajo presenta un análisis de varias de las metodologías más novedosas en la actualidad que utilizan las TIC en la enseñanza del inglés: Flipped Classroom, Challenge-Based Learning, Mobile Learning, Ubiquitous Learning, Task-Based Learning y Problem-Based Learning. Incluye además una comparación que tiene como objetivo servir de guía si se considera aplicar dichas metodologías en la clase de inglés en un futuro.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.classificationEnglish learninges
dc.subject.classificationICTes
dc.subject.classificationICT-related methodologieses
dc.subject.classificationL2 Englishes
dc.subject.classificationAprendizaje del ingléses
dc.subject.classificationInglés L2es
dc.subject.classificationMetodologías TICes
dc.subject.classificationTICes
dc.titleICT in the teaching of english: analysis of ICT - Related methodologieses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem