Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25615
Título
The changing role of british and american englishes as teaching models: reasons for the implementation of english as a lingua franca and english as an international language
Otros títulos
Pérez Ruiz, Leonor, dir.
Autor
Año del Documento
2017
Titulación
Grado en Estudios Ingleses
Resumen
Taken into account the research within the educational sphere in the last twenty five
years, ample support has been provided for the assertion that British and American
English should not be the main centres of reference with regard to ELT in those countries whose objective is communication in international contexts. In this dissertation, much emphasis will be conferred on those authors claiming that English as an International language and English as a Lingua Franca should be implemented in the teaching of English, and an example of a country, such as Japan, which is already in the process of implementing it in the teaching, will be highlighted. Dadas las investigaciones académicas dentro del ámbito educacional en los últimos
veinticinco años, se podría afirmar que el inglés británico y americano no deberían ser
los principales puntos de referencia con respecto a la enseñanza del inglés en aquellos
países cuyo objetivo es la comunicación en contextos internacionales. En este trabajo de fin de grado, se enfatizarán aquellos autores que sostienen que el inglés como lengua internacional y el inglés como lengua franca deberían implementarse en la enseñanza
del inglés. Se hará hincapié en el caso de Japón, un país que está en proceso de implementar el ya mencionado inglés como lengua internacional.
Palabras Clave
ELT
ELF
EIL
Japan
Japón
Departamento
Departamento de Filología Inglesa
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
- Trabajos Fin de Grado UVa [30038]
Ficheros en el ítem
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International