Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25615
Title: The changing role of british and american englishes as teaching models: reasons for the implementation of english as a lingua franca and english as an international language
Other Titles: Pérez Ruiz, Leonor, dir.
Authors: Soto Adrados, Elisa
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras
Issue Date: 2017
Degree : Grado en Estudios Ingleses
Abstract: Taken into account the research within the educational sphere in the last twenty five years, ample support has been provided for the assertion that British and American English should not be the main centres of reference with regard to ELT in those countries whose objective is communication in international contexts. In this dissertation, much emphasis will be conferred on those authors claiming that English as an International language and English as a Lingua Franca should be implemented in the teaching of English, and an example of a country, such as Japan, which is already in the process of implementing it in the teaching, will be highlighted.
Dadas las investigaciones académicas dentro del ámbito educacional en los últimos veinticinco años, se podría afirmar que el inglés británico y americano no deberían ser los principales puntos de referencia con respecto a la enseñanza del inglés en aquellos países cuyo objetivo es la comunicación en contextos internacionales. En este trabajo de fin de grado, se enfatizarán aquellos autores que sostienen que el inglés como lengua internacional y el inglés como lengua franca deberían implementarse en la enseñanza del inglés. Se hará hincapié en el caso de Japón, un país que está en proceso de implementar el ya mencionado inglés como lengua internacional.
Classification: ELT
ELF
EIL
Japan
Japón
Departament : Departamento de Filología Inglesa
Language: eng
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25615
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_F_2017_120.pdf324,48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC