• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25619

    Título
    The use of Skype as a motivational tool when teaching ESL in a high school classroom
    Autor
    Yordanova Kirova, Zornitsa
    Director o Tutor
    Martín Moro, Ruth MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    This undergraduate dissertation proposes a method inspired in Skype as an ICT tool used to support the English as a Second Language teaching/learning process in high school classrooms. The main purpose is to motivate students to improve their spoken language skills. For this reason, it has been proposed to connect a Spanish and an English class via Skype. To create this method, it has been taken into account a theoretical background, such as intrinsic and extrinsic motivation, the role of the teacher and the Communicative Language teaching methodology. In order to find other classrooms, it has been used Skype in the classroom that is a community created by Microsoft. It has been proposed this educational method due to motivation is one of the most important factors when teaching L2.
     
    Este Trabajo Fin de Grado (TFG) propone una metodología basada en Skype, como herramienta TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), usada para enseñar Inglés como Lengua Extranjera (ILE) en las clases españolas de Educación Secundaria Obligatoria. El objetivo principal es motivar a los alumnos a mejorar sus competencias comunicativas, por esta razón, se ha propuesto conectar alumnos españoles e ingleses vía Skype. En esta propuesta se ha tenido en cuenta una base teórica, como la motivación intrínseca e extrínseca, el rol del profesor y la metodología comunicativa. Para encontrar otras clases se ha usado Skype in the classroom, una comunidad creada por Microsoft. Este método educativo ha sido propuesto por su carácter motivador, ya que rompe las barreras de la distancia y pone en contacto diferentes culturas.
    Palabras Clave
    Communication skills
    ESL
    High school education
    ICT
    Motivation
    Skype
    Competencias comunicativas
    Educación Secundaria Obligatoria (ESO)
    ILE
    Motivación
    TIC
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25619
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2017_124.pdf
    Tamaño:
    598.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10