• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26256

    Título
    El uso del cómic en el aula bilingüe como herramienta para el desarrollo de las competencias clave.
    Autor
    Conde Pérez, Eva
    Director o Tutor
    García Alonso, MariemmaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Mediante este trabajo de Fin de Grado se pretende dar a conocer el cómic y las muchas virtudes que ofrece como recurso pedagógico en el aula, no solo como herramienta motivadora para la animación a la lectura sino también de manera transversal para el desarrollo de las competencias clave en diferentes asignaturas. Se centrará en un contexto bilingüe viendo sus amplias posibilidades para la adquisición de la lengua extranjera inglesa tanto en el área de inglés como en otras áreas, además de ser un vehículo útil para la transmisión de valores y conocimientos. Como base se usará el cómic Trojan Bear (Oso de Troya) [por David Finch, Luis Resines y Anita Bonilla (ISBN 978-84-16582-02-0)] y estará dirigido a alumnos de 6º de primaria
     
    The aim of this End-of-Grade project is to raise awareness about comics and their many virtues which serve as a recommendable resource in the classroom, not only as a motivational tool for encouraging reading but also for the development of transversal key competences in different subjects. The project focuses on a bilingual context analysing their wide possibilities for the acquisition of English as a foreign language, both in the area of the English language as other subjects, in addition to being a useful tool for the transmission of values and knowledge. The project is based on the published comic book Trojan Bear [by David Finch, Luis Resines and Anita Bonilla (ISBN 978-84-16582-02-0)], which is used as the basic example and is aimed at sixth grade students
    Materias (normalizadas)
    Historietas dibujadas en educación
    Palabras Clave
    Cómic
    Educación Primaria
    Lengua extranjera
    Bilingüismo
    Temas transversales
    Competencias clave
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26256
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1625.pdf
    Tamaño:
    1.441Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10