• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26525

    Título
    La lectoescritura en el segundo ciclo de Educación Infantil. Recursos para su utilización en el aula
    Autor
    Monsalvo Escribano, Patricia
    Director o Tutor
    Fuente Briz, Amparo de la
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente trabajo de fin de Grado pretende abordar el estudio de la lectura y la escritura; es decir, su definición, sus componentes, su análisis a través de la comparación de las distintas teorías surgidas a lo largo de la historia, etc. Nuestro objetivo es, en primer lugar, aportar argumentos concluyentes que justifiquen la importancia del desarrollo adecuado de la competencia oral y escrita para la adquisición de aprendizajes; y, en segundo lugar, establecer las pautas más convenientes para estimular uno de los aspectos más importantes en la vida del ser humano como es la lectoescritura. Para ello recurriremos a actividades lúdicas que permitan desarrollar en el niño diversas habilidades, las cuales les ayudarán en los contextos que se le presentan a lo largo de su vida.
     
    The present degree thesis aims to approach the study of reading and writing: its definition, its components, its analysis through comparison of the various theories that have been emerging throughout history... etc., to first provide conclusive arguments justifying the importance that has the proper development of oral and written competition for the acquisition of learning; and second, establish the necessary guidelines that allow us to know the best way to stimulate one of the most important aspects in the life of the human being and this is literacy. To achieve this we will use recreational activities that exploit different skills which will help for a better development in contexts that are presented throughout his life in the child.
    Palabras Clave
    Competencia oral y escrita
    Actividades lúdicas
    Desarrollo integral
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26525
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1720.pdf
    Tamaño:
    1.424Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10