• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31426

    Título
    Analytics for learning design: A layered framework and tools
    Autor
    Hernández Leo, DaviniaAutoridad UVA
    Martínez Maldonado, Roberto
    Pardo, Abelardo
    Muñoz Cristobal, Juan AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Triana, María JesúsAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Wiley
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    British Journal of Educational Technology, 2018 (in press)
    Zusammenfassung
    The field of learning design studies how to support teachers in devising suitable activities for their students to learn. The field of learning analytics explores how data about students' interactions can be used to increase the understanding of learning experiences. Despite its clear synergy, there is only limited and fragmented work exploring the active role that data analytics can play in supporting design for learning. This paper builds on previous research to propose a framework (analytics layers for learning design) that articulates three layers of data analytics—learning analytics, design analytics and community analytics—to support informed decision‐making in learning design. Additionally, a set of tools and experiences are described to illustrate how the different data analytics perspectives proposed by the framework can support learning design processes.
    Palabras Clave
    Aprendizaje
    ISSN
    0007-1013
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1111/bjet.12645
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Projects TIN2014-53199-C3-2-R, TIN2014-53199-C3-3-R, TIN2017-85179-C3-2-R, TIN2017-85179-C3-3-R, MDM-2015- 0502)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA082U16)
    European Commission (Proyect 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Version del Editor
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bjet.12645
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31426
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [371]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Analytics-Learning-Design-Hdez-Leo_etal_AL4LD.pdf
    Tamaño:
    2.888Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10