• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31426

    Título
    Analytics for learning design: A layered framework and tools
    Autor
    Hernández Leo, DaviniaAutoridad UVA
    Martínez Maldonado, Roberto
    Pardo, Abelardo
    Muñoz Cristobal, Juan AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Triana, María JesúsAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Wiley
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    British Journal of Educational Technology, 2018 (in press)
    Abstract
    The field of learning design studies how to support teachers in devising suitable activities for their students to learn. The field of learning analytics explores how data about students' interactions can be used to increase the understanding of learning experiences. Despite its clear synergy, there is only limited and fragmented work exploring the active role that data analytics can play in supporting design for learning. This paper builds on previous research to propose a framework (analytics layers for learning design) that articulates three layers of data analytics—learning analytics, design analytics and community analytics—to support informed decision‐making in learning design. Additionally, a set of tools and experiences are described to illustrate how the different data analytics perspectives proposed by the framework can support learning design processes.
    Palabras Clave
    Aprendizaje
    ISSN
    0007-1013
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1111/bjet.12645
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Projects TIN2014-53199-C3-2-R, TIN2014-53199-C3-3-R, TIN2017-85179-C3-2-R, TIN2017-85179-C3-3-R, MDM-2015- 0502)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA082U16)
    European Commission (Proyect 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Version del Editor
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bjet.12645
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31426
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [362]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    Analytics-Learning-Design-Hdez-Leo_etal_AL4LD.pdf
    Tamaño:
    2.888Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10