• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33215

    Título
    "Pro need a little bit more": An analysis on subject production by Hearing Impaired Children
    Autor
    Fernández Merino, Laura
    Director o Tutor
    Fernández Fuertes, RaquelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    Este trabajo analiza la producción de sujetos de niños con pérdida auditiva, tanto ingleses como españoles, comparada con la de niños que se desarrollan de forma normal. Los datos que se han utilizado son espontáneos y se han extraído del proyecto CHILDES. El análisis se centra en dos propiedades del parámetro del sujeto nulo, en concreto, en la naturaleza del sujeto y en la concordancia sujeto-verbo. El objetivo es analizar cómo aparecen estas propiedades en la producción de niños con pérdida auditiva con español e inglés como primera lengua. Los resultados muestran que existen problemas similares en la comparación de niños con pérdida auditiva ingleses y españoles, y que estos problemas no son frecuentes en niños de su misma edad con desarrollo normal.
     
    This dissertation analyses the subject production of Spanish and English Hearing Impaired (HI) children as compared to that of Typically Developed (TD) children. The data analysed are spontaneous and have been extracted from CHILDES. The analysis focuses on two properties of the null subject parameter, namely, subject overtness and subject-verb agreement, and the objective is to analyse how these two properties are instantiated in the production of Spanish and English monolingual HI children. The results indicate that similar problems appear when comparing Spanish and English HI children, and that these problems are not frequent in their corresponding age-matched TD peers.
    Palabras Clave
    Pérdida auditiva
    Inglés
    Español
    Adquisición
    Sujetos referenciales
    Parámetro del sujeto nulo
    Hearing impairment
    English
    Spanish
    Acquisition
    Sentential subjects
    Null subject parameter
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33215
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [33102]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2018_21.pdf
    Tamaño:
    444.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Nombre:
    TFG_F-2018-21_Anexos.zip
    Tamaño:
    95.84Kb
    Formato:
    application/zip
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10