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dc.contributor.advisor | Perojo Arronte, María Eugenia | es |
dc.contributor.author | González Rodríguez, Julia | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2018-12-21T10:59:43Z | |
dc.date.available | 2018-12-21T10:59:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33613 | |
dc.description.abstract | The romantic period has been often characterized by its particular use of Nature in literature. This dissertation explores how Nature was employed as a multifunctional rhetorical device to express a variety of ideas and thoughts. To illustrate this, an analysis of the use of Nature in two of Mary Shelley’s acclaimed novels, Frankenstein (1818,1831) and The Last Man (1826), is carried out. The use of the most prominent natural elements found in the two novels reveal that Nature actually possesses a rhetorical functionality in the shaping of meaning and ideas relevant to the author’s narrative purposes. At the same time, some variations between the novels are observable that show an evolution not only of the Gothic tradition but also of key tenets from gender and ecocritical perspectives. | es |
dc.description.abstract | El periodo romántico ha estado normalmente caracterizado por un uso peculiar de la Naturaleza. Este trabajo tiene el objetivo de explicar que la Naturaleza se usaba como un recurso retórico multifuncional para expresar una gran variedad de ideas y pensamientos. Para demostrar esto, se presenta un análisis del uso de la Naturaleza en dos aclamadas novelas de Mary Shelley, Frankenstein (1818, 1831) y El último hombre (1826). Los elementos naturales más prominentes encontrados en ambas novelas nos revelan que la Naturaleza sí que posee una funcionalidad retórica en la conformación de significados dentro del entramado narrativo. También indican que son significativas las variaciones entre ambas novelas no sólo en términos de la evolución de los aspectos de la tradición gótica, sino también desde perspectivas tanto de géneros como relativas a la ecocrítica. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | Nature | es |
dc.subject.classification | Mary Shelley | es |
dc.subject.classification | Frankenstein | es |
dc.subject.classification | The Last Man | es |
dc.subject.classification | Romanticism | es |
dc.subject.classification | Naturaleza | es |
dc.subject.classification | El último hombre | es |
dc.subject.classification | Romanticismo | es |
dc.title | Exploring Nature in Mary Shelley's Frankenstein and The Last Man | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
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- Trabajos Fin de Máster UVa [6578]
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