• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38096

    Título
    La tipología textual en tercer curso de Educación Primaria
    Autor
    Rivera Ramón, Belén
    Director o Tutor
    Torres Caballero, José VidalAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La competencia textual o discursiva es saber identificar y saber hacer tipos de textos diferentes, competencia que debe adquirir y desarrollar el alumnado de educación primaria, para que pueda comunicarse de forma coherente y cohesionada a lo largo de su vida. En los textos escritos por el alumnado de tercer curso de Educación Primaria, dos narrativos y dos descriptivos, en general, los alumnos y alumnas son capaces de producir estos tipos de texto con desarrollo lógico y estructura aceptable, utilizan tiempos verbales que corresponden al discurso, conectores básicos y vocabulario esencial, pero la mayoría no cumple con las fases del proceso de escritura.
     
    The textual or discursive competence consists on knowing how to identify and to write different kinds of texts. This competence should be acquired and developed by the students during primary school in order to communicate in a coherent and unified way. In the four texts written by students of 3er course of primary school, two of them narrative and the other two descriptive, it can be identified that most of them are able to produce these kinds of texts with a logic sequence and a correct structure. The students also use verbal tenses in accordance with the type of text, basic linking words and essential vocabulary. Nevertheless, the majority does not accomplish the steps of the writing process.
    Materias Unesco
    6202.01 Crítica de Textos
    Palabras Clave
    Competencia textual
    Propiedades textuales
    Texto narrativo
    Texto descriptivo
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38096
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32416]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2496.pdf
    Tamaño:
    569.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10