• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38660

    Título
    Towards the Enactment of Learning Situations Connecting Formal and Non-Formal Learning in SLEs
    Autor
    Serrano Iglesias, SergioAutoridad UVA
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Gómez Sánchez, EduardoAutoridad UVA Orcid
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Vega Gorgojo, GuillermoAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Springer Link
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Chang M. et al. (eds) Foundations and Trends in Smart Learning. Lecture Notes in Educational Technology. Proceedings of 2019 International Conference on Smart Learning Environments, Springer, Singapore, pp 187-190
    Résumé
    Smart Learning Environments hold promise of adapting learning processes to the individual context of students and connecting formal with non-formal learning. To do so, SLEs need to know the current context of the students, regardless of the physical or virtual space where learning takes place. This paper presents an architecture that assists in the deployment and enactment of learning situations across-spaces, able to sense and react to changes in the students’ context in order to adapt the learning process.
    Palabras Clave
    Smart Learning Environments
    Entornos Inteligentes de Aprendizaje
    Formal learning
    Aprendizaje formal
    Non-formal learning
    Aprendizaje no formal
    ISSN
    2196-4971
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1007/978-981-13-6908-7_27
    Patrocinador
    Agencia Estatal de Investigación - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (projects TIN2014-53199-C3-2-R / TIN2017-85179-C3-2-R)
    Comisión Europea (project 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Nota
    ICSLE 2019: International Conference on Smart Learning Environments
    Version del Editor
    https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-13-6908-7_27
    Propietario de los Derechos
    © 2019 Springer Nature
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38660
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [358]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Towards-enactment-learning-situations.pdf
    Tamaño:
    266.8Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10