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dc.contributor.advisor | Cano Echevarría, Berta | es |
dc.contributor.author | García Morgado, Mónica | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2019-11-25T14:56:34Z | |
dc.date.available | 2019-11-25T14:56:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39484 | |
dc.description.abstract | This Bachelor Thesis undertakes a study of comparative literature, genre, and adaptation studies by taking as the point of reference Virginia Woolf’s modernist novel Mrs Dalloway (1925) together with two of its later adaptations: Michael Cunningham’s novel The Hours (1998) and Stephen Daldry’s film The Hours (2002). For that purpose, different technical aspects, such as plot, style, and structure have been analysed; as well as other subject matters like the equivalence of characters, the parallel of scenes, and the borrowing of themes and symbolism in order to show the results of the process of adaptation. Above all, this paper focuses on both the similarities and differences between the works, as its nature relies on the essence of the inalienable relationship between modernism and postmodernism, emphasizing that each of the works treated should be judged as independent pieces of art on their own merits. | es |
dc.description.abstract | En este proyecto de fin de carrera se realiza un estudio de literatura comparada, género, y estudios de adaptación tomando como punto de referencia la novela modernista de Virginia Woolf, La Señora Dalloway (1925), junto a dos de sus adaptaciones posteriores: la novela Las Horas (1998) escrita por Michael Cunningham y la película Las Horas (2002) dirigida por Stephen Daldry. Para ello se han analizado diferentes aspectos técnicos, como la trama, el estilo y la estructura; así como otros puntos como la equivalencia de los personajes, el paralelismo de las escenas, y el préstamo de temas y simbolismo para así mostrar los resultados de tal proceso de adaptación. Ante todo, este trabajo se centra tanto en las similitudes como en las diferencias entre las obras, ya que su naturaleza se basa en la esencia de la relación inalienable existente entre el modernismo y el postmodernismo, enfatizando que cada una de las obras tratadas debe ser juzgada como obra de arte independientes, por méritos propios. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Virginia Woolf | es |
dc.subject.classification | Michael Cunningham | es |
dc.title | Art that inspires Art: From Virginia Woolf’s Mrs Dalloway (1925) to Michael Cunningham’s The Hours (1998) and Stephen Daldry’s The Hours (2002), a Comparative Analysis | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
Ficheros en el ítem
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- Trabajos Fin de Grado UVa [30475]
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