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dc.contributor.advisorCámara Arenas, Enrique es
dc.contributor.authorSánchez Fernández, Abel
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2019-11-28T09:37:55Z
dc.date.available2019-11-28T09:37:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/39619
dc.description.abstractThis study analyzes how fairy tales have changed during the second half of the 20th century and the beginning of the 21st. It compares landmark collections of fairy tales (Basile, Perrault, and Brothers Grim), to several post-World War II collections, from three different approaches: its relation to children, the presence or not of moral lessons in them, and the role of women and feminism in them. Most changes observed in contemporary fairy tales can be interpreted as a reaction against 19th-century censorship. The tendency of fairy tales now is to become elaborated, artistic creations, with these literary versions coexisting with simpler, more traditional tales aimed at children. While the role of women in fairy tales has greatly expanded, and has thus enriched them, the weight of morals in them is now reduced, something that could affect their strength and didactic value.es
dc.description.abstractEl presente estudio analiza cómo han cambiado los cuentos de hadas durante los siglos XX y XXI, mediante la comparación de colecciones clásicas de cuentos (Basile, Perrault, hermanos Grimm) con otras posteriores a la Segunda Guerra Mundial desde tres puntos de vista diferentes: la relación entre los cuentos de hadas y los niños, la presencia o ausencia de enseñanzas morales en ellos y el papel que otorgan a la mujer y al feminismo. La mayor parte de los cambios en el cuento de hadas contemporáneo puede interpretarse como una reacción contra la censura del siglo XIX. La tendencia actual de los cuentos de hadas es convertirse en creaciones artísticas elaboradas; estas versiones literarias conviven con cuentos más simples y tradicionales, orientados a los niños. Mientras que el rol de la mujer en los cuentos de hadas se ha ampliado, y de este modo los ha enriquecido, el peso de las enseñanzas morales en ellos se ha reducido, lo cual podría afectar a su fuerza y valor didáctico.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationFairy Taleses
dc.subject.classificationFolktaleses
dc.subject.classificationMoralses
dc.subject.classificationChildren's literaturees
dc.titleThe Metamorphosis of Fairy Tales during the 20th and 21st Centurieses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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