dc.contributor.advisor | Fernández Fuertes, Raquel | es |
dc.contributor.author | San José Prieto, Andrea | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2019-11-28T12:10:10Z | |
dc.date.available | 2019-11-28T12:10:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39625 | |
dc.description.abstract | This dissertation presents a study on the analysis of the production of English sentential
subjects on the part of simultaneous English/Spanish bilingual children and on the
examination of the children’s development on the realization of the subject element in
English from the age of 2;11 to 5;11. The data collected are spontaneous and have been
selected from CHILDES. Data analysis focuses on three variables: referentiality,
overtness and grammatical correctness; and the objective is to test the children’s
linguistic production of sentential subjects, both overall and by developmental stages.
The results obtained are in line with what previous studies have found: the children
reveal an early consciousness on how subjects are used in English; and the children
present some patterns in their subject production which could be related to
crosslinguistic influence from Spanish into English. | es |
dc.description.abstract | Este trabajo presenta un estudio de los sujetos oracionales del inglés en la producción
espontánea de niños bilingües simultáneos inglés/español además de un análisis del
desarrollo lingüístico en la producción del sujeto desde los 2;11 años de edad hasta los
5;11. Los datos que se han estudiado son espontáneos y han sido extraídos del proyecto
CHILDES. El análisis de este estudio se centra en tres variables: la referencialidad del
sujeto, la presencia de sujetos nulos o explícitos y la corrección gramatical del sujeto. El
objetivo se centra en examinar la producción lingüística del sujeto oracional del inglés
de los niños tanto en la producción global como a lo largo de las distintas fases del
desarrollo. Los resultados obtenidos coinciden con los de estudios previos: los niños
muestran una conciencia temprana sobre cómo se usan los sujetos en inglés; y los niños
presentan algunos patrones en su producción de sujetos oracionales que podrían estar
relacionados con la influencia interlingüística del español al inglés. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Null Subject Parameter | es |
dc.subject.classification | Language acquisition | es |
dc.subject.classification | Crosslinguistic influence | es |
dc.subject.classification | English | es |
dc.subject.classification | Parámetro del sujeto nulo | es |
dc.subject.classification | Adquisición del lenguaje | es |
dc.subject.classification | Inglés | es |
dc.subject.classification | Bilingüismo | es |
dc.subject.classification | Bilingualism | es |
dc.title | The analysis of English sentential subjects in the spontaneous production of English/Spanish simultaneous bilingual children | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |