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dc.contributor.advisorFernández Fuertes, Raquel es
dc.contributor.authorSan José Prieto, Andrea
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2019-11-28T12:10:10Z
dc.date.available2019-11-28T12:10:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/39625
dc.description.abstractThis dissertation presents a study on the analysis of the production of English sentential subjects on the part of simultaneous English/Spanish bilingual children and on the examination of the children’s development on the realization of the subject element in English from the age of 2;11 to 5;11. The data collected are spontaneous and have been selected from CHILDES. Data analysis focuses on three variables: referentiality, overtness and grammatical correctness; and the objective is to test the children’s linguistic production of sentential subjects, both overall and by developmental stages. The results obtained are in line with what previous studies have found: the children reveal an early consciousness on how subjects are used in English; and the children present some patterns in their subject production which could be related to crosslinguistic influence from Spanish into English.es
dc.description.abstractEste trabajo presenta un estudio de los sujetos oracionales del inglés en la producción espontánea de niños bilingües simultáneos inglés/español además de un análisis del desarrollo lingüístico en la producción del sujeto desde los 2;11 años de edad hasta los 5;11. Los datos que se han estudiado son espontáneos y han sido extraídos del proyecto CHILDES. El análisis de este estudio se centra en tres variables: la referencialidad del sujeto, la presencia de sujetos nulos o explícitos y la corrección gramatical del sujeto. El objetivo se centra en examinar la producción lingüística del sujeto oracional del inglés de los niños tanto en la producción global como a lo largo de las distintas fases del desarrollo. Los resultados obtenidos coinciden con los de estudios previos: los niños muestran una conciencia temprana sobre cómo se usan los sujetos en inglés; y los niños presentan algunos patrones en su producción de sujetos oracionales que podrían estar relacionados con la influencia interlingüística del español al inglés.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationNull Subject Parameteres
dc.subject.classificationLanguage acquisitiones
dc.subject.classificationCrosslinguistic influencees
dc.subject.classificationEnglishes
dc.subject.classificationParámetro del sujeto nuloes
dc.subject.classificationAdquisición del lenguajees
dc.subject.classificationIngléses
dc.subject.classificationBilingüismoes
dc.subject.classificationBilingualismes
dc.titleThe analysis of English sentential subjects in the spontaneous production of English/Spanish simultaneous bilingual childrenes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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