• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42945

    Título
    La música como herramienta para trabajar la interculturalidad en Educación Primaria
    Autor
    Domínguez Niño, Noelia
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo pretende poner de manifiesto la importancia que tiene la música para la mejora de la convivencia, respeto y cooperación en Educación Primaria trabajando desde un enfoque intercultural. Para ello, se tratarán los términos similares en torno a ese tema con el fin de evitar su confusión. Después se centrará en cómo lo abordan diferentes leyes educativas. Además, se tendrá en cuenta los principios y estrategias que pueden llevarse a cabo en Educación Musical. Asimismo, se expondrán las posibilidades que tiene el hecho de trabajar la música relacionándola con la interculturalidad. Finalmente, se desarrollará una propuesta de intervención para el sexto curso de Educación Primaria. Dicha propuesta consta de once sesiones y abarca diferentes culturas del mundo poniendo énfasis en la africana.
     
    The aim of this study is to show the importance of music to improve living together, respect and cooperation in Primary Education in an intercultural approach. To this end, terms related to this topic, which could lead to confusion because of being quite similar, will be explained. Then, we will focus on how music is approached by different education laws. Besides, some principles and strategies that can be carried out in Musical Education will be dealt with. Also, the possibilities of working with music in relation to interculturality will be presented. Finally, an educational intervention proposal for the 6th year in Primary Education will be developed. This (educational intervention) proposal consists of eleven sessions and covers different music cultures around the world, giving prominence to the African one.
    Palabras Clave
    Música
    Educación Primaria
    Educación musical
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42945
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31128]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4327.pdf
    Tamaño:
    1.601Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10