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dc.contributor.advisor | Perojo Arronte, María Eugenia | es |
dc.contributor.author | Curto Gamazo, Alexandra | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2021-03-11T08:24:07Z | |
dc.date.available | 2021-03-11T08:24:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45645 | |
dc.description.abstract | Bram Stoker´s mythical literary creation, Count Dracula, has been adapted to cinema by many directors in various ways. Friedrich Wilhelm Murnau built, by use of an expressionist technique and a disturbing and oppressive atmosphere, a dark, uncanny, and, at the same time, vulnerable being. Furthermore, he remodelled Stoker´s novel into a dreamlike fable about the occult, the unconscious and the opposition between light and darkness. On the other hand, Francis Ford Coppola offers us a baroque and aesthetically charged version in which the vampire is shown both as a threat to the traditional values of a decaying society and as a seducer in search of redemption and lost love. Both directors present the vampire as a foreign, invasive being who embodies the repressed and the unconscious and needs to be eradicated. | es |
dc.description.abstract | La mítica creación literaria de Bram Stoker, el conde Drácula, ha sido adaptada al cine por muchos directores de diversas maneras. Friedrich Wilhelm Murnau creó, a través de una técnica expresionista y una atmósfera inquietante y opresiva, a un ser tenebroso, oscuro y a la vez vulnerable. Al mismo tiempo, trasformó la novela de Stoker en una fábula onírica sobre lo oculto, el inconsciente y la oposición entre luz y oscuridad. Por otra parte, Francis Ford Coppola nos ofrece una versión barroca y estéticamente recargada en la que el vampiro se muestra, a la vez, como amenaza frente a los valores tradicionales de una sociedad decadente y como seductor en busca de la redención y el amor perdido. Ambos directores presentan al vampiro como un ser foráneo e invasivo que encarna el inconsciente reprimido y debe ser erradicado. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Dracula | es |
dc.subject.classification | Murnau | es |
dc.subject.classification | Coppola | es |
dc.title | The vampire, from page to screen: F.W. Murnau and F.F. Coppola´s cinematic re-telling of Bram Stoker´s Dracula | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
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