Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorPerojo Arronte, María Eugenia es
dc.contributor.authorCurto Gamazo, Alexandra
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2021-03-11T08:24:07Z
dc.date.available2021-03-11T08:24:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/45645
dc.description.abstractBram Stoker´s mythical literary creation, Count Dracula, has been adapted to cinema by many directors in various ways. Friedrich Wilhelm Murnau built, by use of an expressionist technique and a disturbing and oppressive atmosphere, a dark, uncanny, and, at the same time, vulnerable being. Furthermore, he remodelled Stoker´s novel into a dreamlike fable about the occult, the unconscious and the opposition between light and darkness. On the other hand, Francis Ford Coppola offers us a baroque and aesthetically charged version in which the vampire is shown both as a threat to the traditional values of a decaying society and as a seducer in search of redemption and lost love. Both directors present the vampire as a foreign, invasive being who embodies the repressed and the unconscious and needs to be eradicated.es
dc.description.abstractLa mítica creación literaria de Bram Stoker, el conde Drácula, ha sido adaptada al cine por muchos directores de diversas maneras. Friedrich Wilhelm Murnau creó, a través de una técnica expresionista y una atmósfera inquietante y opresiva, a un ser tenebroso, oscuro y a la vez vulnerable. Al mismo tiempo, trasformó la novela de Stoker en una fábula onírica sobre lo oculto, el inconsciente y la oposición entre luz y oscuridad. Por otra parte, Francis Ford Coppola nos ofrece una versión barroca y estéticamente recargada en la que el vampiro se muestra, a la vez, como amenaza frente a los valores tradicionales de una sociedad decadente y como seductor en busca de la redención y el amor perdido. Ambos directores presentan al vampiro como un ser foráneo e invasivo que encarna el inconsciente reprimido y debe ser erradicado.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationDraculaes
dc.subject.classificationMurnaues
dc.subject.classificationCoppolaes
dc.titleThe vampire, from page to screen: F.W. Murnau and F.F. Coppola´s cinematic re-telling of Bram Stoker´s Draculaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples