Show simple item record

dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorHerrero Carbajal, Daniel
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2021-03-12T11:21:06Z
dc.date.available2021-03-12T11:21:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/45693
dc.description.abstractThe current Spanish educational legislation, the LOMCE, establishes a total of seven key competences, which must be included in each of the subjects in the curriculum. The competence "Sense of initiative and entrepreneurship" is a multidisciplinary competence and combines qualities such as planning, decision-making, leadership, teamwork, critical thinking and self-confidence among others. These skills are absolutely necessary for our students in any situation, both inside and outside the school and along their whole life. This competence at first sight seems to have little to do with the subject of English language but these qualities are key to successful communication and relationships with others in the target language. To implement this competence in the classroom, active methodologies such as cooperative work, project based learning and simulation and games are the ideal tools. This work proposes an approach to work on these active methodologies in the classroom that often due to lack of time is not possible to implement correctly.es
dc.description.abstractLa legislación educativa española vigente, la LOMCE, establece un total de siete competencias clave, que deben ser incluidas en cada una de las asignaturas del currículo. La competencia "Sentido de la iniciativa y Espíritu emprendedor" es una competencia multidisciplinar y aúna cualidades como la planificación, toma de decisiones, liderazgo, trabajo en equipo, pensamiento crítico y autoconfianza entre otras. Las cuales son totalmente necesarias para nuestros alumnos en cualquier situación, tanto dentro como fuera del instituto y a lo largo de toda su vida. Esta competencia a primera vista parece que tiene poco que ver con la asignatura de inglés pero estas cualidades son clave para una buena comunicación y relación con otras personas en la lengua meta. Para implementar esta competencia en el aula, las metodologías activas como el trabajo cooperativo, el aprendizaje basado en proyectos y la simulación y el juego son las herramientas idóneas. Este trabajo propone una idea para trabajar estas metodologías activas en el aula que frecuentemente por la falta de tiempo no es posible implementarlas correctamentees
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationLOMCEes
dc.subject.classificationSense of the initiative and Entrepreneurshipes
dc.subject.classificationProject based learninges
dc.titleSense of initiative and entrepreneurship competence in english learninges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record