Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorDíez González, Ana Isabel es
dc.contributor.authorParte Calle, Javier de la
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia es
dc.date.accessioned2021-04-21T13:47:40Z
dc.date.available2021-04-21T13:47:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/46337
dc.description.abstractThe objective of this final degree project, which is aimed at the bilingual section of An Elementary and Primary Education School, is to increase students’ oral communicative competence. Its purpose is to improve skills such as listening, attention, comprehension, and expression in English through the development of games in different spaces of the playground during the breaktime. The premise from which this final degree project starts is that students should feel interested and motivated to learn the foreign language (from now on FL) in both a natural and enjoyable context. A context in which they use the English language to learn while, at the same time, they learn more about this foreign language. As part of the development of this work a qualitative investigation has taken place using a questionnaire and the teacher’s direct observation during the break time to know what kind of games are preferred by students and if they would be interested in performing them in this FL. The results obtained are studied and analysed with the objective of a guided break with a planning of varied games. This educative proposal aims to promote bilingualism and improve the oral acquisition of that part of English which does not need as much instruction as the learning of its grammar. The project evaluates the educational potential that the playground and the breaktime have to make the students improve not only their oral linguistic skills in this FL, but also the individual and collective skills that they need to develop the proposed games.es
dc.description.abstractEste trabajo de Fin de Grado dirigido a un centro de E. Infantil y Primaria con sección bilingüe, tiene como objetivo aumentar la competencia comunicativa oral mejorando habilidades como la escucha, la atención, la comprensión y la expresión en inglés realizando juegos en los diferentes espacios del patio durante el tiempo del recreo. La premisa de la que se parte es que los estudiantes sientan interés y motivación por el aprendizaje de una LE en un contexto natural y divertido utilizando el inglés para aprender al mismo tiempo que aprenden esta segunda lengua. En el desarrollo de este trabajo se realiza una investigación cualitativa utilizando un cuestionario y la observación directa del docente durante los recreos para saber qué tipo de juegos prefieren los estudiantes y si les gustaría realizar juegos en esta LE. Se estudian y analizan los resultados obtenidos para programar un recreo dirigido con una programación de juegos variados. Esta propuesta educativa pretende potenciar el bilingüismo y mejorar la adquisición oral del inglés que no precisa de tanta instrucción como el aprendizaje de su gramática. Se valora el potencial educativo que tiene el espacio del patio y el tiempo del recreo para que los estudiantes mejoren no solo las habilidades lingüísticas orales en esta LE sino también las habilidades individuales y colectivas necesarias para la realización de los juegos propuestos.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationDirected breakes
dc.subject.classificationBilingualismes
dc.titlePlaying in english in the playground at break timees
dc.title.alternativeJugar en inglés en el patio escolar a la hora del recreoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Educación Primariaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5801.07 Métodos Pedagógicoses


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem