• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48947

    Título
    Los medios de comunicación y las TIC en la escuela
    Autor
    Alonso Molina, Elisa
    Director o Tutor
    Marín Cepeda, SofíaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado pretende contribuir a la justificación de la importancia que se le debe conceder a la utilización de los medios de comunicación y las nuevas tecnologías en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los alumnos, a partir de referencias que demuestren la estrecha relación que posee la expresión audiovisual y la escuela. Además, se diseña y se aplica una propuesta de intervención llevada a cabo durante un periodo de prácticas, que permite afirmar la teoría propiamente reflejada, e invitar a nuevos docentes a introducir estos medios como instrumentos pedagógicos en el aula.
     
    The present Final Project aims to contribute to the justification of the importance that should be given to the use of media and new technologies in the teaching-learning process of students, on the basis of references demonstrating the close relationship between audiovisual expression and schools. In addition, an intervention proposal carried out during an internship period is designed and applied, which allows affirming the theory itself reflected, and invites new teachers to introduce these means as pedagogical instruments in the classroom.
    Palabras Clave
    Medios de comunicación
    TIC
    Educación Infantil
    Nuevas generaciones
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/48947
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4824.pdf
    Tamaño:
    17.76Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10