• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49073

    Título
    Las ciencias experimentales en un aula de infantil: densidad y mezclas
    Autor
    Sagastuy Gutiérrez, Anne
    Director o Tutor
    Bobo Pinilla, JavierAutoridad UVA
    Reinoso Tapia, RobertoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    La finalidad de este trabajo es promover el aprendizaje de las ciencias experimentales a través de una manera lúdica y que pueda captar la atención del aula. Éste aprendizaje se llevará a cabo mediante un proyecto en el que se trabajaran las densidades y mezclas a través de un hilo conductor conocido como es el arcoíris. Con él se pretende trabajar este tipo de ciencias en edades tempranas a raíz de los intereses de los niños para así poder entender el mundo en el que habitan. Está formado por una fundamentación teórica, apoyada por la práctica llevada a cabo durante el practicum II, trabajando un aprendizaje por proyectos.
     
    The purpose of this work is to promote the learning of experimental sciences through a playful way that can capture the attention of the classroom. This learning will be carried out through a project in which densities and mixtures will be worked through a common thread known as the rainbow. It is intended to work on this type of science at an early age based on the interests of children in order to understand the world in which they live. It is formed by a theoretical foundation, supported by the practice carried out during the practicum II, working on an apprenticeship by projects.
    Palabras Clave
    Ciencias experimentales
    Experimentación
    Educación Infantil
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49073
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4889.pdf
    Tamaño:
    1.197Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10