• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49251

    Título
    Síndrome de Steinert: propuesta de intervención en las dificultades del lenguaje
    Autor
    Manso Ojeda, Adriana
    Director o Tutor
    Salgado Pascual, Carlos FranciscoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El Síndrome de Steinert es una enfermedad rara multisistémica crónica de herencia autosómica dominante. Se produce por la expansión de tripletes CTG (citosina, timidina y guanidina). Esta enfermedad afecta a múltiples áreas del desarrollo. El trabajo que se presenta a continuación se centra en el ámbito del lenguaje y en concreto en los prerrequisitos cognitivos, los cuales son necesarios adquirir para poder desarrollar correctamente el resto de áreas. De esta forma la intervención que se presenta está destinada a una alumna de 5 años de edad. La propuesta se centra en la estimulación del lenguaje y hace especial hincapié en el desarrollo de los prerrequisitos básicos que son la base del aprendizaje.
     
    The Steinert Syndrome is a rare, chronic multisystemic disease of autosomal dominant inheritance, which is caused by a CTG triplet repeat expansion (cytosine, thymidine and guanidine). This disease affects many areas of development and in the following study, he will focus on the languages field and more concretely, on cognitive prerequisites which need to be acquire in order to develop correctly the rest of the areas. Therefore, the intervention, which is presented for a 5-year-old girl, focuses on language stimulation paying special attention to the development of language prerequisites as they are the basis of learning.
    Palabras Clave
    Síndrome de Steinert
    Lenguaje
    Comunicación
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49251
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32923]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4996.pdf
    Tamaño:
    44.08Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10