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dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorTorres Pardo, Cristian
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-01-07T09:56:02Z
dc.date.available2022-01-07T09:56:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/51170
dc.description.abstractContrary to popular belief, anxiety is a key factor in foreign language learning which hinders its correct acquisition to a great extent and makes the learning process itself much more complicated. Alongside with anxiety, Emotional Intelligence (EI) also plays an important role in this field, as it manages humans’ emotions and having a low EI would likewise impair the correct development of language skills. The main purpose of this paper is to cast light on this issue, which has been considered a mystery to date given the scarcity of research done on it to know which areas of expertise in English are the most affected. Apart from considering theories by prestigious authorities, an own work survey is also carried out to have a better insight into this issue. The potential solutions to this problem will be given by Cognitive Psychology in speaking, writing, listening, and reading skills.es
dc.description.abstractAl contrario de lo que se suele pensar, la ansiedad es un factor clave en el aprendizaje de una lengua extranjera que imposibilita su correcta adquisición en gran medida y hace en sí el proceso de aprendizaje mucho más complicado. Además de la ansiedad, la Inteligencia Emocional (IE) también juega un papel importante en este campo ya que gestiona las emociones de los humanos por lo que una baja IE imposibilitaría la correcta adquisición de competencias en una lengua. El objetivo principal de este trabajo es arrojar luz sobre este problema que ha sido hasta la fecha un misterio dada la escasez de investigaciones que se han hecho para saber cuáles son las competencias más afectadas en inglés. Además de tener en cuenta las opiniones de autoridades prestigiosas, se llevará a cabo una encuesta de elaboración propia para tener una mejor perspectiva de este asunto. Las posibles soluciones a este problema vendrán de la mano de la Psicología Cognitiva en las competencias orales, escritas, auditivas y lectoras.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationAnxiety disorderes
dc.subject.classificationForeign language anxietyes
dc.subject.classificationEnglish language skillses
dc.subject.classificationEmotional intelligencees
dc.subject.classificationCognitive psychologyes
dc.subject.classificationTrastorno de ansiedades
dc.subject.classificationAnsiedad en el aprendizaje de una lengua extranjeraes
dc.subject.classificationCompetencias lingüísticas en ingléses
dc.subject.classificationInteligencia emocionales
dc.subject.classificationPsicología cognitivaes
dc.titleThe Impact fo Anxiety on English Language Learninges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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