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dc.contributor.advisor | Perojo Arronte, María Eugenia | es |
dc.contributor.author | Santana Felipe, María | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2022-01-10T08:57:15Z | |
dc.date.available | 2022-01-10T08:57:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51176 | |
dc.description.abstract | This essay analyzes the ballad influence in the poetry and paintings of Elizabeth Siddal. To conduct this task, I have chosen four of her poems – “Fragment of a Ballad”, “Love and Hate”, “At Last”, “Worn Out” – and two of her best-known pictures – Clerk Saunders and Eve of St. Agnes. The aim of this research is to demonstrate that Siddal drew inspiration from ballad writers such as Walter Scott, John Keats and Alfred Tennyson to subvert their subjects and work with them from a feminine perspective. Both her poems and her paintings have been analyzed to show how the artist interpreted those ballads written by her predecessors to offer her own version and a possible answer to the issues presented from a feminine point of view. Finally, this paper proves that Elizabeth Siddal has taken the ballad genre and adapted it to show her discomfort with Victorian standards. | es |
dc.description.abstract | Este trabajo de fin de grado analiza la influencia de la balada en la poesía y la pintura de Elizabeth Siddal. Para desempeñar esta tarea, he elegido cuatro de sus poemas – “Fragment of a Ballad”, “At Last”, “Love and Hate”, “Worn Out” – y dos de sus cuadros más conocidos – Clerk Saunders y Eve of St. Agnes. El objetivo de esta investigación es demostrar que Siddal se inspiró en autores como Walter Scott, John Keats y Alfred Tennyson para subvertir sus temas y trabajar con ellos desde una perspectiva femenina. Tanto los poemas como las pinturas se han analizado para mostrar cómo la autora interpretó esas baladas escritas por sus antecesores ofreciendo su propia versión e incluso una respuesta a las problemáticas planteadas desde un punto de vista femenino. Por último, este trabajo demuestra que Elizabeth Siddal ha tomado el género de la balada y lo ha adaptado para expresar su malestar con las normal sociales victorianas. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Elizabeth Siddal | es |
dc.subject.classification | Victorian poetry | es |
dc.subject.classification | pre-raphaelite art | es |
dc.subject.classification | ballads | es |
dc.subject.classification | nineteenth-century | es |
dc.subject.classification | poesía victoriana | es |
dc.subject.classification | pintura pre-rafaelista | es |
dc.subject.classification | ballads | es |
dc.title | The Ballad Tradition in Elizabeth Siddal's Literary and Artistic Works | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
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