Mostra i principali dati dell'item
| dc.contributor.advisor | Vilalta Nieto, Miguel | es |
| dc.contributor.author | Petya Dobreva, Petrova | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
| dc.date.accessioned | 2022-01-11T09:47:43Z | |
| dc.date.available | 2022-01-11T09:47:43Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51214 | |
| dc.description.abstract | Virginia Woolf was a British playwright and novelist best known for possessing one of the most groundbreaking feminist spirits of the 20th-century literature. Her novel Mrs. Dalloway deals with issues such as social inequity, madness, or death. Likewise, the social status of the characters or their gender has an impact on the role each of them plays in the novel. Thus, this study focuses on the importance of speech and how factors like social class or era affect the use of the language of the different characters, however, it is precisely gender the major cause of these differences. Through language, the author portrays what society dictates what is expected of each character and how these assumptions determine the actions of the characters. | es |
| dc.description.abstract | Virginia Woolf fue una dramaturga y novelista británica mejor conocida por poseer uno de los espíritus feministas más revolucionarios de la literatura del siglo XX. Su novela La Señora Dalloway trata temas como la desigualdad social, la locura o la muerte. Así mismo, el estatus social de los personajes o su género tiene un gran impacto en el papel que cada uno interpreta en la novela. Por ello, este estudio se centra en la importancia del habla y cómo factores como la clase social o la época afectan al uso del lenguaje de los personajes, pero es precisamente el género lo que mayor influye en estas diferencias. A través del lenguaje, la autora representa lo que la sociedad dicta que es esperado de cada uno de los personajes y cómo estas suposiciones determinan sus acciones. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject.classification | Virginia Woolf | es |
| dc.subject.classification | Mrs. Dalloway | es |
| dc.subject.classification | Feminism | es |
| dc.subject.classification | Inequality | es |
| dc.subject.classification | Feminismo | es |
| dc.subject.classification | Desigualdad | es |
| dc.title | Analysis of the linguistic usage of genders in Virginia Woolf's Mrs. Dalloway | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
| dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
| dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
Files in questo item
Questo item appare nelle seguenti collezioni
- Trabajos Fin de Grado UVa [32400]
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional




