dc.contributor.advisor | Perojo Arronte, María Eugenia | es |
dc.contributor.author | Tovar Hernando, Alicia | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2022-01-11T13:30:11Z | |
dc.date.available | 2022-01-11T13:30:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51226 | |
dc.description.abstract | This research analyzes childhood in the Victorian Era and its representations in
two of Charles Dickens’ novels: Oliver Twist and Hard Times. The aim is to determine how
Dickens depicts vulnerable children whose childhood is taken away due to desolate infant
experiences such as child labour. These novels put on perspective Victorian childhood in
terms of suffering and hard living conditions. Dickens creates different characters in these
novels that portray children and their desolate infant experiences, which cause them, as a
result, an early ageing. The representation of childhood in the previous literary tradition has
been taken into account as well as the historical context of the Victorian Era. Finally, this
research analyzes how Dickens incorporates children as important characters in his novels
and through them, he denounces the exploitation and mistreatment that many children
suffered. | es |
dc.description.abstract | Esta investigación analiza la infancia en la época victoriana y sus
representaciones en dos de las novelas de Charles Dickens: Oliver Twist y Hard Times. El
objetivo es determinar cómo Dickens representa niños vulnerables cuya infancia es
arrebatada debido a experiencias desoladoras como el trabajo infantil. Estas novelas ponen
en perspectiva la infancia victoriana, reflejando el sufrimiento y las duras condiciones de
vida. Dickens crea en estas novelas diferentes personajes que retratan los niños y sus
experiencias, que les provocan un envejecimiento precoz. También se ha tenido en cuenta
la representación de la infancia en la tradición literaria anterior, así como el contexto
histórico de la era Victoriana. Finalmente, esta investigación analiza como Dickens
incorpora a los niños como personajes importantes en sus novelas y a través de ellos
denuncia la explotación y el maltrato que sufrían muchos de ellos. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Victorian Era | es |
dc.subject.classification | Childhood | es |
dc.subject.classification | Charles Dickens | es |
dc.subject.classification | Oliver Twist | es |
dc.subject.classification | Hard Times | es |
dc.subject.classification | Época victoriana | es |
dc.subject.classification | Infancia | es |
dc.title | Childhood through Dickens’ eyes: an analysis of Oliver Twist and Hard Times | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |