dc.contributor.advisor | Álvarez de la Fuente, María Esther | es |
dc.contributor.author | Valle Lovera, Alicia | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T07:52:50Z | |
dc.date.available | 2022-01-12T07:52:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51239 | |
dc.description.abstract | The teaching of English interrogative determiners to L2 English learners in Spain
is usually lacking as most learners do not know how to use it. To substantiate the
foregoing, this dissertation aims to provide an empirical approach to how Spanish
students learn English interrogative determiners and if the grammatical features
associated to these determiners affect the way these students understand them. In
the experiment, L1 Spanish students of English are tested to choose the correct
interrogative determiner to prove if they understand the difference between what
and which as interrogative determiners. The results show that the way these
structures [What + N / Which + N] are taught is not successful as the students’ do
not distinguish when to use one determiner or the other, which leads to conclude
that more attention should be paid to the teaching of these structures. | es |
dc.description.abstract | La enseñanza de los determinantes interrogativos ingleses en España suele ser
escasa, ya que la mayoría de estudiantes L1 español L2 inglés no saben utilizarlos.
Con el fin de corroborar lo anterior, este trabajo pretende aportar una
aproximación empírica de cómo los estudiantes españoles que están estudiando
inglés aprenden dichos determinantes ingleses y si los rasgos gramaticales
asociados a estos determinantes afectan a la forma de entenderlos. En el
experimento, se somete a los estudiantes L1 de español L2 inglés a elegir el
determinante interrogativo correcto para comprobar si entienden la diferencia
entre Which y What. Los resultados muestran que la forma de enseñar estas
estructuras [What+N/ Which+N] no tiene éxito, ya que los estudiantes no
distinguen cuándo utilizar un determinante u otro, lo que lleva a concluir que se
debe prestar más atención a la enseñanza de estas estructuras. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Interrogative determiners | es |
dc.subject.classification | grammatical features | es |
dc.subject.classification | Spanish students | es |
dc.subject.classification | English teaching | es |
dc.subject.classification | Determinantes interrogativos | es |
dc.subject.classification | características gramaticales | es |
dc.subject.classification | estudiantes de español | es |
dc.subject.classification | enseñanza del inglés | es |
dc.title | Which or what book do you prefer? An empirical study on Spanish students’ learning of English interrogative determiners | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |