Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorCabrejas Sanz, Sandra
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-01-25T14:54:06Z
dc.date.available2022-01-25T14:54:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/51738
dc.description.abstractWithin the worldwide problem of bullying, an overlooked but equally harmful issue exists -ethnic bullying. This study investigates the possibility of preventing it by teaching Intercultural Communicative Competence in English lessons. Consequently, the main causes of ethnic bullying are analysed from the point of view of Intercultural Education and EFL teaching to retrieve theoretical evidence about it. Furthermore, aiming to elaborate an anti-ethnic-bullying proposal for English lessons, an already existing anti-bullying program was selected to assess its effectivity and modify it accordingly to this study’s aims. The investigation revealed that students could develop positive attitudes towards foreign students following this method, but this still needs to be proven by further investigation. Additionally, a suitable didactic proposal for preventing ethnic bullying while learning English was developed, yet statistical support is needed to measure its effectiveness. Further, it shows that English teaching and bullying prevention can be combined without having to compromise.es
dc.description.abstractDentro del problema mundial que supone el bullying, existe una cuestión ignorada pero igualmente perjudicial: el bullying étnico. Este estudio investiga cómo prevenir el bullying étnico enseñando la Competencia Comunicativa Intercultural en las clases de inglés. Por consiguiente, se analizan las causas del bullying étnico desde la Educación Intercultural y la enseñanza de inglés para obtener evidencias teóricas al respecto. Además, con el objetivo de elaborar una propuesta anti-bullying étnico para las clases de inglés, se seleccionó un programa anti-bullying ya existente para evaluar su efectividad y modificarlo de acuerdo con los objetivos de este estudio. La investigación revela que los alumnos podrían desarrollar actitudes más positivas hacia los estudiantes extranjeros usando este método, pero aún debe ser comprobado. Además, se elabora una propuesta didáctica apropiada para prevenir el acoso étnico aprendiendo inglés, pero necesita apoyo estadístico. Asimismo, se demuestra que es posible prevenir el bullying y enseñar inglés sin tener que renunciar a una.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationAnti-bullying proposales
dc.subject.classificationEthnic bullying Preventiones
dc.subject.classificationIntercultural Communicative Competencees
dc.subject.classificationBullying in the English Classroomes
dc.subject.classificationIntercultural Educationes
dc.subject.classificationMulticultural Classroomses
dc.subject.classificationPropuesta anti-bullyinges
dc.subject.classificationPrevención del bullying étnicoes
dc.subject.classificationCompetencia Comunicativa Interculturales
dc.subject.classificationBullying en el aula de ingléses
dc.subject.classificationEducación Interculturales
dc.subject.classificationAulas multiculturaleses
dc.titleIntegrating Intercultural Communicative Competence in the English Classroom to Prevent Ethnic Bullyinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem